نوشته های من

نوشته های من

خاطرات
نوشته های من

نوشته های من

خاطرات

عقیده‌خرافی

      چند سال پیش کتاب «تنها عشق حقیقت دارد» را خواندم, کتابی که خواهرم معرفی کرده بود. این کتاب بسیار هیجان انگیز بود به طوریکه حتا دقیقه ای نمی توانستم رهایش کنم, شاید به خاطر عقیده ای بود که در خودش پرورش داده بود که خواننده را مجذوب خود میکرد؛ عقیده به نسخ,تولد دوباره و یا حتا چند باره!!

چیزی که بیشتر این کتاب را برای من جذاب می کرد, نوشته ی درون مقدمه اش بود: «این کتاب براساس حقیقت نوشته شده است» و مرا امیدوار می کرد که این کتاب براساس دیده ها و شنیده های نویسنده است وحتمن می توان به آن اعتماد کرد! و من تا مدت ها این کتاب را باور داشتم و دلیل مناسبی هم برای اعتقاد به تناسخ پیدا کرده بودم ؛ آن هم اینکه خدا چگونه می تواند براساس یک زندگی نابرابر انسان را مجازات یا پاداش دهد؛ شاید اگر انسان فقیری که دزدی می کند به جای یک مرد ثروتمند بود هرگز دستان آلوده ای نمی داشت!! و....

اما بعد از چند سال(شاید دو سال) به سختی با این عقیده ام به مبارزه برخاستم و نکوهش برای اینکه چطور توانستم خدا را ناتوان بدانم حال آنکه خوب می دانم که خدا بر هر کاری تواناست و عقیده ی تناسخ به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد بود چرا اینکه قرآن کتابی است همه جانبه که همه ی موضوعات مهم بشری را در خود جای داده است, شامل و جامع.

اعتقاد به نسخ عقیده ی بسیار مهمی است که اگر وجود داشت حتمن در قرآن ذکر میشد و عقیده ی تازه ای هم نیست که در زمان اسلام و پیامبر اسلام وجود نداشته باشدچرا که این عقیده از آیین های برهمایی و بودایی در کشورهای چین و هند برخاسته و مربوط به حداقل پانصد سال قبل از اسلام است.

البته اعتراف میکنم که این عقیده خیلی هیجان انگیز و وسوسه برانگیز است؛ اما ما نباید به دنبال بهانه ای برای به وجود آمدن بدبیاری ها و مشکلات خودباشیم که تناسخ بهترین بهانه است؛ مثلن مونالیزای عزیز در آخرین پست خود از زندگی پیشین خود گلایه کرده و خود را دلداری می دهد. حال آنکه هیچ انسانی نیست مگر آنکه مشکلی دارد و خدا خود گفته است که انسان همواره در خسران و زیان است مگر آنکه نیکی کند.

گاهی فکر می کنم که خدا ما را برای زجر کشیدن آفریده است, اما به خاطر میاورم که بدون درد و رنج , سلامتی و زندگی آرام معنایی نخواهد داشت و بدون ناخوشی , خوشی!

تنها کاری که می توانیم در برابر مشکلات انجام دهیم توکل بر خدا و کمک خواستن از خود او و سربلند بیرون آمدن از پس امتحان اوست و شاید لطف او, که حتمن شامل ما خواهد شد چرا که او بسیار مهربان و شنونده است.

 

 

 

حاشیه:راستی جمعه تولدم بود و من از خواهر های عزیزم یه گوشی موبایل کادو گرفتم و این بهترین کادوی تولدی بوده که تا به حال گرفتم. من عاشق خواهرهای گلم هستم.

نظرات 6 + ارسال نظر
احسان چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:37 ب.ظ http://ican65.blogsky.com

خدا رو شاکریم که پس از مدتها یه آپ کردی ..
العی آمین ...
تولدت مبارک ...
اگه به من بود کتاب مزرعه حیوانات و میدادم بخونی حالشو ببری واقعا زیباست ...
من که تولدم میره و میاد خودمم خبر نمیشم بابام قول داده یه روز برا تولدم یه 18 چرخ بخره

مرسی
من همیشه تولدم رو از یک ماه قبلش یادمه.

Somebody پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:22 ب.ظ http://alienmind.blogsky.com

تولدت مبارک.
مگه تناسخ بر ضد خدا هست؟
کتاب "سفر روح" خیلی از ابهامات رو بر طرف می کنه.

خیلی ممنون.
نه اینکه بر ضد خدا باشه ولی چه نیازی به دوبار زندگی کردن داریم وقتی خدا از روی همون یه بار ما رو امتحان میکنه و میتونه متوجه بشه که ما آدما خوب هستیم یا بد!!!
از معرفی کتاب هم ممنون حتمن مطالعه اش میکنم.

حمید رضا ( کافه دل ) دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 06:56 ب.ظ http://coffedel.ir

سلام

ممنون که اومدی به وبم

اره عاشق بودم و هستم

ولی اون ، نمی دونم

جالبه !! این روزا مردای عاشق کم هستند پس قدر خودتو بدون دوست عزیز

علی دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:03 ب.ظ http://blog.ali1.ir

سلام اینطور که معلومه آدم اهل فکری هستین. ایول خوبه. موفق باشین. یه چیزایی توی راه هست که بعد از اینکه ازشون گذشتیم بهشون لبخند میزنیم و میگیم چه جالب بود و حس خوبی خواهیم داشت. ضمنا در مورد نظری که توی وبلاگم گذاشته بودین پاسخی دادم:
http://blog.ali1.ir/?p=565#comment-663

علی دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 10:43 ب.ظ http://homelimbo.blogsky.com/

به هر چیزی که اعتقاد داشته باشی، قوانین محیط اطرافت بر اساس همون اعتقاد استوار خواهند بود.

انسان موجودی از هر طرف نا متناهی است و این چند سال در این جهان فقط مرحله ی کوچکی از اون هست.

سالروز شروع این مرحله از زندگی ابدیت مبارک.

baya شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:54 ق.ظ http://kavirbienteha.blogsky.com

سلام عزیز
اول اینکه تولدت مبارک امیدوارم تولد فکر کنم دویست زیاد باشه اصلا هر چقدر خودت خواستی تولدتو جشن بگیری و بهترین هدیه ها رو بگیری ( چون من دوست دارم زیاد پیر نشم زود بمیرم بهتره البته در مورد خودم دارم اینو می گم )

در رابطه با تناسخ باید عرض کنم که من بهش کاملا معتقد نیستم همونطور که چیزایی نوشتم و گفتم بعضی چیزاشو قبول دارم اگر مطلبی که تو صفحات وبلاگ نوشته بودم رو می خوندی الان این حرف و این نظر رو تو وبلاگ نمی زدی
اعتقاد به تناسخ مال الان صد سال یا دویست سال پیش نیست
همونطور که ممکنه بدونی با آمدن هر پیامبری یه فرهنگ و یه شیوه تبلیغ و از همه مهمتر یه اعتقاداتی هم با خودشون مییارن ولی همشون معتقد به یگانگی خداوند هستن
من در مورد خیلی از دینها تحقیق و مطالعه کردم
همه به شیوه های مختلف معتقد به یگانگی خدا هستند و معتقدند که خالق این جهان و کل هستی هستش ..
چند تا سوال داشتم !
اگر اعتقاد به امتحان خدا هستی چرا هر اتفاقی افتاد می گن امتحان الهی بوده ؟
اگر اعتقاد به جهنم و بهشت داری که حتما هم داری - چرا باید خیلی ها هم تو این دنیا و هم تو آخرت اگر دنیاشون رو برای یه لقمه نون خراب کرده باشن بسوزن از عذاب و سختی
نکنه می گی سختی و فقیری تو این دنیا هم امتحانه
پس کی تموم می شه این امتحان الهی ؟
تا کی ؟
نه من اینو قبول ندارم که خدا با امتحان کردن بنده اش میسنجه که چند مرده حلاجه
من به این معتقدم که انسان فقط یه مترسکه تو این دنیا
( اگر طالب بحث در این مورد هستی ایمیل من رو داری
یا می تونی با آی دی یاهو یا میشه کار ساده تر با وبلاگ با هم در این مورد بحث کنیم ولی اینو بدون هم با اون مطالعاتی که من داشتم هنوز هم خودمو خالی از اطلاعات می دونم )
دنیا .... دنیا ...
تناسخ خیلی قبل تر از پیامبر مون مانی هستش حتی خیلی قبل تر شاید
موفق باشی

baya

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد